Liftbeheer

liftbeheerOnder liftbeheer verstaan wij het communiceren met personen in de lift; bij een calamiteit of als de lift een storing heeft. Deze diensten doen wij in samenwerking met lift-onderhoudspartijen, projectbeheermaatschappijen, woningcorporaties of direct via verenigingen van huiseigenaren.

Calamiteiten

In geval van een calamiteit kan een persoon in de lift een oproep doen via de intercom en kunnen wij direct met de persoon communiceren en vragen wat de problemen zijn. Indien er een storing is met de lift nemen wij direct contact op met de onderhoudspartij om deze in te schakelen.

Storingen 24/7

Bij storingen aan de lift krijgen wij een melding binnen via onze schermen op het NOC. Deze melding wordt direct opgepakt en indien nodig wordt de betreffende onderhoudspartij ingeschakeld. Wij bieden de mogelijkheid voor de liftmonteur om in onze softwareapplicatie te kunnen kijken en via Google Maps kan de monteur zien waar de lift zich bevindt en zo snel mogelijk naar de locatie kunnen gaan.

Camerabeelden

Steeds vaker zien wij een camera in een lift zodat bij calamiteiten direct gezien kan worden wat er lokaal gebeurt. De beelden kunnen vastgelegd worden mits aan de wettelijke eisen wordt voldaan. Hierover kunnen wij u adviseren.

Alive test en melding

Onze softwareapplicatie ondersteunt ook de mogelijkheid de intercom in de lift te controleren volgens de wettelijke eisen van 3 keer per jaar. Tevens kan er van de testmeldingen een rapportage gemaakt worden en deze per e-mail te verzenden naar de eigenaar.

Alarmmeldingen en logs

Wij kunnen zelfs in onze software uw intercom en verbinding beheren en programmeren indien u dit wenst. Binnen onze software is het mogelijk dat de onderhoudspartij zelf de programmatie en het technische beheer voor zijn rekening neemt en dat ons NOC alleen de meldingen beheert.

Vakantie of ziekmeldingen van de onderhoudspartij

Omdat wij samenwerken met kleine onderhoudspartijen kan het zijn dat de personeelsbezetting niet voldoende is om een mogelijke storing af te handelen. In overleg met de onderhoudspartij kunnen wij de zaken coördineren en zorgen dat een andere onderhoudspartij de storing overneemt zodat de problemen snel opgelost worden.

Andere intercoms ondersteunen

Er zijn naast de 2N intercomsystemen die in vele liftinstallaties hangen en die door onderhoudspartijen gebruikt worden ook andere intercoms zoals van KONE of P100 protocolintercoms. Ook deze worden door onze softwareapplicatie ondersteund. Door middel van een IP-netwerk kunnen wij op afstand uw intercom in de lift beheren.

Wij helpen u graag met de communicatie in uw lift en zijn niet verbonden aan een merk of vaste onderhoudspartij!

liftbeheerl2